Segling igen

Även denna söndag var det segling som gällde. Några nya för oss, Joe nyzeeländare och Guido tysk. Först ska alla båtar riggas och kollas både här o där innan dom kommer i vattnet, om dom ens hamnar där. 2 båtar hade batterikrångel så dom stod på land hela tiden.



Amerikanen Chuck är eldsjälen, har hållit på med modellbyggen och segling många år. Det är han som får rätta till det som krånglar, för det gör det alltid. Ibland hinner han knappt segla själv. Den här gången skulle det ut bojar som grabbarna kunde segla runt. Självklart var det Chuck som fixade ut dom på vattnet, paddlade ut med sin simring.



Sen var det segling i några timmar tills polisen kom och undrade vad det var för nått i vattnet. Det behövdes tydligen ett tillstånd för bojerna, som ingen visste om. Poliserna plockade upp bojerna ur vattnet och levererade dom in till oss på sjökanten, det var snällt. Fast jag tror det gick fortare för polisen att få bort störningsmomentet på deras arbetspass om dom gjorde det själva, än om vi skulle fixat det.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det kan vara så att ni behöver trycka på F5 ett par gånger, om det inte fungerar så vet jag inte vad man kan göra :)

Jag har massa träningsvärk sedan gårdagen, kan knappt hålla i pennan idag när jag skriver. Haha =)

2008-08-28 @ 11:08:13
URL: http://rebeccahultqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0