Shanghai runt med metron


Inget regn idag men en luftfuktighet som kändes som det.
Har haft en energikrävande dag idag, har åkt Shanghai runt med metrolinje 4.

  
 
Första stopp var glasögonmarknaden för hämtning av Jerrys gula solglasögon. Bestämde då att byta ut mina copyglas i solglasögonen till polaroid. Även om vi varit här hur många gånger som helst, senast lördag. Är det samma varje gång

- Oh, they are expensive, sa Lucy. Dom kostar 360:-
- Det var dyrt, sa jag. Jag betalar 100:-
- Ok, sa Lucy

Behövde nya linser också och visade vilken styrka jag skulle ha. Det fanns inga -2,25 utan -2.0
- This ok, frågade Lucy
- Nej, sa jag
Då sprang hon iväg och hämtade rätt styrka till mig i någon av dom andra 100 affärerna. Nu behövde jag inte ens säga vad jag brukar betala, utan det blev rätt pris från början. Alla nöjda och glada

Sen till tyg/skräddarmarknaden på Lujiabang för att hämta upp shorts och linnen. Jerrys shorts som kopierats rätt av från ett par inlämnade var så klart bra. Mina linnen som var gjorda efter mina mått, var alldeles för stora. Så det blir att ge sig tillbaka en annan dag för att hämta dom. 1 rätt av 2

 Sista stoppet var på IKEA. Blev lite blågult till fredagsmahjongen som har temat "Mahjong med en touch av Sverige" . Just nu var det utförsäljning av Wästgöta kloster ostarna pga av kort datum. Ta 2 betala 1 så det kom med några hem.



Det var rea på kusiner också


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0