6 juni på EXPO


Det var Nationaldagsfirande från morgon till kväll på EXPO. Alla i kören hade fått låna Sverigedräkter från konsulatet. Passformen är sådär, men vad gör det om midjan sitter lite för högt. Jag kunde inte knäppa alla knapparna i ryggen, så jag fick promenera iväg med klänningen halvknäppt till Katarina och sen fick hon agera knappknäppare. Kan kineserna gå omkring i pyjamas, kan väl jag gå med halvknäppt klänning.
 
Dagen började tidigt, kören skulle va med på gudstjänsten som började 10. Tur vi har en konsulatanställd med där. Hon hade ordnat vip-vip passerkort till oss. Passerkortet var som "Sesam öppna dig" Inget köande, utan 30 pers gled snabbt igenom entren och säkerhetschecken med präst, bambukors, julgransfot, barnvagn och piano till metron som är en av entreerna in till EXPO.

På metron hamnade vi i samma vagn som ett gäng spanjorer som spelade o sjöng. Häftigt, häftigt......
Vi kunde ju inte va sämre, så vi stämde i med Rövarsången från Ronja Rövardotter. Är nog första och sista gången som det händer.




Blågula gänget på väg till metron




Sverigepaviljongen med lekplats och dalahästar utanför



Svenska kören, med den klädseln vi tjejer hade var vi en skara som syntes väl på väg till EXPO



Efter gudstjänsten serverades det kaffe......JORDGUBBSTÅRTA............KANELBULLAR......


Kommentarer
Postat av: Susanne

Tänk att det svenska kan vara så exotiskt... Vilka underbara upplevelser ni delar med er till oss. Hong Kong måste varit otroligt att ha varit vid. Det är sånt man bara sett på bild innan. Men ni kanske vant Er (om man kan göra det!!!) vid allt detta?

Tänk att det gått 20 år sedan Ert bröllop. Känns som det var igår då våra ungar sprang omkring och lekte. Själv har man inte åldrats något (åtminstone inte då speglar saknas) undrar dock ibland vem det var som hastigt visade sig i spegeln då jag går förbi...

Längtar efter min semester som börjar snart (6 arbetsdagar kvar). Sedan ska jag till SThlm och titta på BRÖLLOPET!! Titta på tv:n efter 2 unga "flickor" med tiara, flagga, strassmycken och en väl inövad vinkning.

Kram på Er, vi ses snart.

2010-06-09 @ 19:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0