Kryp på alla de ställen, även där man inte vill ha dom


Det första jag fick göra när vi kom hit, var och städa ur och slänga allt i skåpet där mjöl, socker och sånt står. Allt var fullt av små svarta kryp, bruna bebiskryp och ägg. Kinesiska mjölbaggar. Efter att ha frossat i vårt mjöl i 31 grader i 7 veckor hade det nästan blivit en koloni. Vi har haft såna här kryp nästan hela tiden men nu var det verkligen för mycket.
Dom fanns även i kaffemuggar, i brödrosten och i Jerrys musli. Fast det gjorde inget, bara han som äter den........ 
Har nu inhandlat burkar med täta lock, så nu tror jag dom inte ska komma in i burkarna i alla fall




Det är varmt i köket



Här frossar dom i svenskt fullkornsmjöl, fast det som var värst är att här har man släpat med sig 1 kg mjöl från Sverige som sen får slängas. Jag kunde tagit något annat istället......

Kommentarer
Postat av: Anonym

usch satt o åt när jag såg bilden, tappade aptiten....

2010-08-30 @ 21:05:46
Postat av: J

Det gjorde jag med när Anneli berättade att hon hittat larver/baggar i min Müsli. Hade ju ätit av den nästan varje dag sen vi kom tillbaka...

2010-08-31 @ 05:49:35
Postat av: Anonym

hahahaha...=)

2010-09-14 @ 09:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0