Kultur och massage


Swedeladies har en hel del aktiviteteter som man kan delta i om man vill. En av dom är en bokklubb där vi läser olika böcker och träffas och pratar om dom. Boken måste ha någon anknytning till Kina, ibland är det någon riktigt lättläst som senaste, Kinaschack av Simon Lewis. Eller som den sista innan sommaren som var en riktig tegelsten om en kvinna som var tonåring när kulturrevolutionen startade. Intressant men vilket elände det var. Nu läser vi en biografi, Olgas historia av Stephanie Williams. Handlar om Stephanies mormor som växte upp i Kina mot ryska gränsen. 
 
På väg till tunnelbanan från cafeet där vi träffas köpte jag mig vatten och frukt, tittade upp och ser skylten massage. Visst var det en blindmassage när jag kollade närmare. Så här ser ingången ut. Överallt i centrum finns det byggnadsställningar, nu är det ett race inför Expo 2010 som startar 1 maj. Även på denna bakgatan ska det målas och göras fint.



Denna gången hamnade jag i den fönsterlösa skrubben utan ljus, men vad gör det. Han som masserade är ju blind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0