Lördagsutflykt till Haining

Är med Kinaögon en liten håla mellan Shanghai och Hangzhou kan jämföras med Smålandsstenar, skillnaden är antal invånare. Här bor några fler, kanske miljonen. Annars ser det likadant ut. Tåget tog 50 min dit, vi kollade runt lite vid stationen. Målet var Leather City, ett köpcentra med 2 flervåningshus fyllda med skinn- och pälsvaror. Vi har båda varit där innan, men inte samtidigt och det var över ett år sen.



Vi visste inte var det låg, ingen adress hade vi. Lite småhungriga var vi, var hittar man nånstans att äta frukost om inte på ett bättre hotell. Vi stod ijämte en skylt där det stod, Royal Palace Hotell,  in i en taxi, ringer hotellet, lämnar telefonen till taxichauffören och hon kör oss dit. Det brukar alltid finnas nån som kan lite engelska på hotell så vi hoppas på tur. Kan sägas att vi hade mer än tur, hotellet låg sida vid sida med Leather City. Efter en god frukost vandrade vi över till Leather City




Mitt emellan affärsbyggnaderna fanns en park med lite träd, fontän och bänkar som vi vilade på en stund 




Jag kollade på skor i en affär, han som jobbade där tittade på mina fötter. Slog in 38 på miniräknaren. Han såg nog på mig att den storleken har jag inte,  han testade 39. Fick göra honom besviken ännu en gång med 40, så stooora skor hade dom inte.........inte i den affären i alla fall.





Dags att åka hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0