Tygfärgning

Idag var det dags att packa ned tyger, plastpåsar, gummihandskar och en rejäl plastlåda i min IKEAkasse. Ta tunnelbanan till centrum där Connie och jag fick skjuts med Joan till Vreni. Vreni hade blandat ihop alla färgerna när vi kom. En kopp kaffe  intogs innan vi började med detta spännande äventyr. 
 Vi var några nybörjare och några hade gjort det innan i sommar. Vi nybörjare startade med att bara färga tyget, men dom andra började måla och experimentera direkt. Klart vi andra blev intresserade av att testa.
Tyckte jag hade packat med mycket tyg, men insåg att det skulle inte räcka till allt jag ville testa, Som tur var hade Joan med sig några meter extra som jag fick ta av.



Connie gör solnedgång över Lake Michigan. I somras när hon var hemma åkte dom till sjön och tittade på solnedgången. Den är helt fantastisk, berättade hon. Dom satt och åt middag, när dom kom på att i kväll är det perfekt väder att uppleva den.

Ibland glömmer man att uppskatta det självklara man har



Jeanette blandar färg. Vreni och Joan studerar ett av experimenten



En av dom  blå färgningarna.

Efter en sista kopp kaffe med Vrenis fantastiska kakor, mmm så underbart goda Ja, vi fick receptet, packade vi ihop. Fredag eftermiddag in till stan är ingen höjdare, känns som halva Kina ska samma väg. Men med trevligt sällskap känns tiden kortare. Connie och jag tackade för skjutsen och sen tog vi tunnelbanan hem. Väl hemma var det dags att skölja tygerna många gånger innan dom skulle in i tvättmaskinen för en sista tvätt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag förstod inte riktigt vad du pratade om i början, så du hade kunnat inleda med vad det var ni skulle göra :)

2009-09-19 @ 10:17:10
URL: http://rebeccahultqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0