Blixt och dunder

Wow, vad det åskade igår. Regnet öste ner, så det hjälpte inte med paraply,om man nu hade haft nått. Åkte till tygmarknaden igår för att hämta lite kläder som jag hade låtit sy upp. När jag tog tunnelbanan sken solen , när jag kom upp var det världens åskregn. Paraplyt var kvar hemma, så jag tog ryggsäcken på huvudet och gick. Som väl var passade kläderna så det blev att byta till dom torra. När jag åkte hem var det inget regn, men när jag kom upp från tunnelbanan för att gå hem, hade duschen startat igen. Ville nu inte bli lika blöt igen, så jag gjorde som alla andra, väntade på att det skulle gå över. Men tvärtom, det blev värre. Det började hagla, först kom lite smått och sen bara ökade det i storlek. Stora som valnötter var det till slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0