Xiaohe Street

Enligt väderleksprognosen var gårdagen den enda dagen med sol dom kommande 10 dagarna. Sen är det regn som gäller. Tog mig en utflykt till ett område med gamla hus i norra delen av stan som har restaurerats sista åren. Läste om det i tidningen att det skulle va sevärt. Före renoveringen var det riktigt dåliga hus, smutsigt och inte människovärdigt. Folket som bodde här, har tillfälligt fått flytta nån annanstans. Nu var det nymålad, fräscht och folktomt. Kändes väldigt konstigt att gå runt bland husen, det var tomma, låsta hus och bara jag där.  En för tillfället öde plats, som säkert blir jättefin när människorna flyttar tillbaka

  

Tog mig sen vidare till hållplatsen för vattenbussen, som tog mig in till centrum. Resan tog knappt en timme. Satt tillsammans med en mamma och hennes 2 barn. Barnen hette Steven och Anna (deras engelska namn). Steven kunde en del engelska, så han frågade en massa och vi pratade så gott det gick med varandra.



Här hoppade jag av, vid Wulin Square

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad roligt! Vilken inläggsbomb :) 4 stycken :P

2009-02-23 @ 09:02:51
URL: http://rebeccahultqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0