Aye för en dag

Tog mig en runda till Shanghai igår, hade lite att fixa. Skickade ett SMS till Jenny
- Är du hemma
-Ja, jag syr. Kaffe?
-Ja, tack
Har hälsat på innan, så jag hittade faktiskt ända fram till ytterdörren på huset och till hissen. Hit men inte längre. Hissen funkar endast med nyckelkort. Efter avhämtning var det tygtittande, en massa nya snygga tyger inköpta på den lilla tygmarknaden, påskbonader höll på att sys, fika med hembakta mockarutor och självklart prat.  Medan vi pratade så fick även jag lite arbete. Veckan innan hade det tillverkats några dussin hönor till riset, som fortfarande saknade ögon. Nu ser alla.

Skulle med tåget vid 7, så det var lugnt. Men vad händer, alldeles för trevligt och det var ännu mer tygtittande och ännu mer prat och rätt som det är inser jag att jag inte kommer hinna till 7 tåget. Men som tur är går det ett vid 8. Så det blev hej o tack och ännu lite till prat vid dörren.
Då säger Jenny
- Du skulle kunna sova över och hänga med på Swedeladies fika i morrn f.m
Sagt och gjort, så blev det.

Efter en hel dags syende, blir det lite bös hit och dit. Medan Jenny plockade iordning bland sina grejer, dammsög jag. Sen gick hon till gymmet och tränade, när hon kom tillbaka stod gröten på bordet. Till detta avnjöt vi också mitt hembakta bröd. Sen var det dags för sängen, eller i mitt fall soffan. Kan rekommenderas, den var skön. Det hade varit ännu bättre om jag orkat stiga upp och stänga av värmefläkten i taket. Den startade och stoppade några gånger i timmen.


Kommentarer
Postat av: Astrid

Skönt att höra att soffan är OK.

2009-02-24 @ 22:24:02
Postat av: Jenny i Shanghai

Ibland behövs det inte mycket för att man ska ha väldigt trevligt och det var hemskt skönt med lite aie hjälp! Hihihi

2009-02-26 @ 03:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0