Torsdagar

Jag gillar alla torsdagar. Det är då Shanghaiquilters träffas mellan 11-15. Ännu en gång var det dags att bege sig till Pudongsidan, till Kerry, det är på andra sidan floden. Den här gången var det inte så långt ut i förorten, så det gick att ta tunnelbanan dit. Sen blev det en svettig promenad på en halvtimme. För även idag strålade solen och tempen låg på 30.  

Nu är dom flesta tillbaka oxå, skolorna började i veckan. Det fanns mycket att prata om. Har varit en del tråkiga besked på sistone. Många av kvinnorna från USA kommer att flytta tillbaka dit under hösten. Antingen avslutas kontrakten i förtid eller så blir dom inte förlängda. Som tur är kommer det alltid några nya, senast från Australien och Brasilien. 

Connie och jag tog följe en bit, jag skulle ta färjan över till andra sidan. Det var jag och säkert 40 till med vespor och cyklar som skulle med. Färjan korsade floden genom att kryssa mellan alla pråmarna som kom i en strid ström hela tiden. Ingen kollision som tur var.



Gick sen vidare till ett nytt område som kallas Cool Docks, precis vid flodkanten. Där finns en massa restauranger, små affärer och ganska mysigt. 







Uppe i vänstra hörnet syns SWFC, världens högsta utsiktsplats. Där har man en fantastisk utsikt över Shanghai

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0