Svettigt värre

Helgen har gått fort, alldeles för fort. Men det är väl så det brukar va....

Jerry och 3 danska kompisar, Morten, Michael samt Sören spelade golf i lördags. Trots värmen. Lördagen lovade 35 grader och sol och med solen blir det några grader till.....puuhh.... Enligt uppgift så skulle känslan vara runt 50 grader.

För att undvika den värsta hettan mitt på dan, åkte dom hemifrån kl. 5.

Nu tar det en stund till golfbanan, så framåt 6,30 tiden var dom där. Efter en stund spelande, åkte paraplyerna fram för att skugga. Vätskeintaget var konstant, behövdes, nästan dunstade på vägen ner i strupen.

Vid 3 tiden kom en sliten och trötte man hem, ganska slut, kan man säga.

Blev en powernap, så var han människa igen. Nästan i alla fall........

Själv skulle jag och Michaels fru Kugu äta lunch medans pojkarna roade sig. Vi har inte setts sen i slutet på maj, så det finns mycket att prata om. Men med detta väder som har varit i veckan, värmen och åskan mådde hon inte alls bra. Har nog ingen gjort, men hon ska ha barn om en månad, så hon var hemma och vilade.

Vad skulle jag hitta på nu då? när planerna ändrades i sista minuten. Vad är det som jag inte hunnit med än, som jag fått tips om?


Kom på att i andra änden av stan finns en marknad som jag fått vägbeskrivning till i våras. Ibland går det hur lätt som helst att hitta efter dom, så varför inte denna gången.


Ta tunnelbanan till Baoshan Lu

Exit 1

Rakt fram

Följ vägen tills den ser ut att ta slut

Svag högersväng

Rakt fram

Över nästa stora korsning

Marknad till hö


Sagt och gjort, men inte hittade jag nån marknad. Fast jag hittade en annan marknad med högtalare, kopiatorer, mobiltelefoner, verktyg. Inte lika rolig men jag köpte mig lite olika varianter av tänger, alltid bra att ha..........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0