Knappen

Mamma köpte en jacka i Hangzhou och när hon kom hem upptäckte hon att det fattades en knapp. Hon beställde en ny knapp. Signalement:  svart, rund, guldkant, 3cm, 4 guldkantade hål.....

Inga problem, kändes som att leta efter en nål i en höstack. Vi började på marknaden där jag var förra veckan, finns tusentals knappar att välja på. Andra stället vi letar i hittar vi den. Frågar vad den kostar 
 - 25 yuan, säger han.
Tror han jag ska köpa hela affären, eller.....
Som väl var hade han ingen till salu, utan det var bara ett provex. Fortsätter vidare och hittar knappen igen. Samma fråga
- Vad kostar den?
-1 yuan.
Undrar om jag hört rätt, måste fråga igen. Samma svar. Här är det meningen man ska pruta också. Blev inget prutat, utan jag köpte 3 knappar.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Va kul att läsa så mågna inlägg,har inte varit inne på Er blogg på ett tag,det är ju särskilt kul när man känner igen en del platser. Kram sprätthöna!

2009-04-21 @ 22:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0