Bengtssons har anlänt

Äntligen, dom var efterlängtade. Lika mycket dom som allt som dom hade med sig. Det var en rejäl beställning vi hade önskat från dom, kaviar, ost, bröd, lösgodis....fattar ni hur gott det är med det, tror Sverige är unikt. Men det bästa förutom dom själva, var ändå överraskningen....JULMUST.......som kommer avnjutas med andakt innan dom åker, då blir det fest.

Vi startade från Hangzhou 6.30 så vi skulle hinna till Shanghai i tid. Vi kom samtidigt som dom landade. Det var ett varmt välkomnande, 27 grader och sol. Det blev en snabb sightsing genom Shanghai. Först ett snabbt stopp på copymarket i stan, några nya tröjor. Vidare till andra änden av stan, Hongqiao, där åt vi lunch med Björn och Mikael som också kommit till dit samma morgon. Också från Anderstorp, ibland är världen liten. Vi hann med ett snabbt besök på Pearl City, grabbarna för sig och tjejerna för sig. Vi tog oss till andra våning för pärlköp och beställning.  


Tapas restaurang, det var svettigt i solen, tyckte vi på den sidan

Fam Bengtssons var nu mycket trötta, det var 34 timmar sen dom lämnade Anderstorp. Vi packade in oss i vanen, jag mitt bak och dom andra hade fönsterplats. Jag hade Thomas och Gunilla på varsin sida. Först pratade jag med båda eller rättare sagt, båda svarade. Sen turades dom om med att svara och slumra till Hangzhou. Efter uppackning och uppfräschning blev det en promenad till Subway, kvällsmat bestående av baguetter med olika fyllning. Viktors var bäst, tyckte han. Jag håller med, rostad kyckling är bäst. Hem och God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0