Tygmarknaden

Har gjort ett återbesök på tygmarknaden som vi råkade gå förbi i höstas när vi letade möbler. Fick adressen översatt till mig så jag kunde ta cykel. Var ute efter vadd och tyg till lappteknik. Tog en timme att ta sig dit och 2,5 att komma ut ur denna kollosala byggnad. 4 våningar med tyg av alla sorter, knappar, band, spännen, täcken, sängkläder o sömmerskor och skräddare. Hittade några tyg som är ok till lappteknik, men det var inga som passade mig. Fick med mig 4 m vadd därifrån så jag var ganska nöjd ändå.
 
Var tvungen att ta rundan om Carrefour, vi behövde Lurpack( danskt smörgåsmargarin) ett av få ställen som har importvaror. Skulle även ha tyskt grovt bröd. Hör då en röst    - Åhhh, müsli, det har jag längtat efter...... Det var 4 ölänningar som var på väg hem efter 6 mån på resande fot, förstår att hon längtade. Dom kom från Filipinerna, skulle stanna några dagar här sen till Beijing och Transibiriska järnvägen hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0