Lokalgruppsmöte i Sprätthönsen

Till alla som inte vet, har Sprätthönsen även en lokalgrupp som består av Jenny och mig. Vi välkomnar gärna nya till denna grupp :)   Mikael o Jerry fick bege sig till jobben i måndags och då hade vi möte i 3 dagar. Här skulle sys vinst till Sprätthönsens utställning 8-10 augusti, utbytas idéer, tips, lära sig något nytt, pratas (brainstorming snarare), cyklas, visas mer Hangzhou m.m. Vi lyckades med allt detta, det var ett späckat schema, inga sovmornar och det blev sena kvällar.

Jenny lärde mig Quilt as you go, den kursen missade jag i höstas. Jag visade henne hur man syr på snöre, som är kul och går snabbt. Har inte hittat sånt där blått snöre här eller något liknande, men som tur var hade jag med mig lite hit. Har faktiskt inte sett snöre eller vanliga gummiband någonstans här, även om jag varit på dom mesta vanliga och ovanliga ställen, får väl ta en snörstump med mig o visa.

Vi cyklade mycket bl.a. till en Magnoliapark och beundrade blomningen, otroligt vackert, den vita var nästan överblommad, men den rosa var i full blom. Denna dag var det 25 grader, så då passade vi på att lapa lite sol, vi bleka nordbor. Här är det vithet som gäller annars, man använder paraply, utnyttjat skuggan, använder vithetskrämer o.dyl. Tänk så annorlunda vi är. Fast vi kanske skulle va likadana om det var 20-40 grader varmt från mitten av mars till oktober.

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0