Lokal marknad i nästa kvarter

Veckan innan jag åkte hem i juni fick vi veta att det finns en lokal marknad med frukt, grönsaker, ägg, fisk, kött och fågel i nästa kvarter. Allt så färskt och levande det kan va. Fast köttet var slaktat, inga levande grisar och kor. Men kaninerna skuttade faktiskt runt. Inte synligt från den stora gatan där jag gått många gånger utan på en bakgata. Så idag blev det ett besök där. Det var jättefina och fräscha frukt och grönsaker, äggen fanns i många olika stl och några inlagda sorter (vad man nu gör med dom inlagda, ingen aning), fiskarna simmade runt i akvarium, kycklingarna och hönsen spatserade omkring i sina burar. Bara att välja vilken man vill ha så nackas och plockas den, färskare än så här går det inte få, om vi inte har egna på balkongen. Fast jag tror jag fortsätter köpa frysta kycklingfiléer från frysdisken. 



Kommentarer
Postat av: Jenny i Shanghai

Antagligen har vi liknande marknader här oxå, men jag har ännu inte hittat någon. Det är ju inte så lätt att fråga sig fram på gatan, jag kan inte kinesiska och de flesta kan inte eng. Vi kankse får ta oss en titt där när jag kommer till er någon gång framöver. Ha det bra i varmen!

2008-08-19 @ 06:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0