Äntligen kom dom

Ja, våra soffor som vi väntat på i 6 veckors. Helt underbara att sitta i, ligga i och självklart slumra i. Finns vissa i vår släkt ( inga namn, men du vet vem vi menar) som brukar ta sig en tupplur i soffan, vi är precis likadana. Är det bra eller mindre bra gener??????   måste erkänna att jag har inga problem med sömnen, är jag trött kan jag sova var som helst.

Så här kan det låta när vi tittar på CSI Las Vegas
 -Sover du?
-Nää, jag bara blundar, hör precis allt som dom säger !!!!!

Först skulle vi bli av med den gamla soffan och fåtöljerna (obekväma, gick knappt att sitta i) och soffbordet som tillhör hyresvärden. Onsdag morgon kom Neil (vår mäklare) för att hjälpa till med att bli av med soffan och fåtöljerna som skulle hämtas av flyttfirman. Först kommer 4 män och lyfter soffan som är 3 meter lång, 1 meter hög och bred, bär den till dörren, sätter ner den och kommer på att den inte går igenom dörren. Lyfter tillbaka den. Försvinner, kommer tillbaka efter en halvtimme med 2 skruvmejslar, då är dom plötsligt 6 stycken. Efter ett tag fattar jag att en av våra grannar är här med. Nu börjar det skruvas, 2 skruvar och vi andra 8 tittar på. Glömde att det var med 2 från kontoret som skulle kolla så det inte blev några skador i huset. Allt som allt är vi 10 pers för att flytta 1 soffa och 2 fåtöljer. Efter 1,5 timme är dom klara. Innan dom får in det sista i hissen,ser jag en fågel som flyger runt i trapphuset. Ser ut som en skata, stackars fågel tänker jag , tror att den har flugit in genom fönstret som alltid är öppet. Fågeln flyger runt och sen skiter den på Neil och försvinner in i grannens lgh. Neil berättar att fågeln är grannens husdjur !!!!!!!!!!!!   Allt gick inte ta i hissen utan en del av soffan fick dom bära ned genom trapphuset. Det är 13 våningar till garaget.

Idag kom vårt matbord, skulle egentligen kommit igår, men nu är det här.  Vårt soffbord med granitskiva i Sverige gillade vi, och här hittade vi ett matbord med sån skiva. Så självklart blev det ett sånt. Det var tungt, det behövdes 4 pers att lyfta på skivan. När allt var klart var det fullt med frigolitstoft i rummet och trapphuset.  Städerskan stod och väntade på att allt skulle bli klart, så hon kunde börja städa i trapphuset. Hon började sopa med en sopborste, både inne hos mig i hallen och i trapphuset. Jag tog fram dammsugaren och dammsög upp allt, hon protesterade när jag kom ut i trapphuset och hjälpte till. Är nog ingen som brukar göra det.

       

Här har ni sofforna, matbordet och mattan. Nackstöden på sofforna kan reglera, om man vill ha dom uppe eller nere.  Stolar till bordet och soffbord är beställda och levereras om någon vecka. Det blir att ståäta ett tag.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Hej,

Städerskan i trappen tyckte säkert att du tog jobbet ifrån henne. Detta kan vara känsligt i lågkostnadsländer.

Snart Jul

Ses

Magnus

2007-12-10 @ 16:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0